شرکت بازرگانی بهران در سال ۱۳۷۳ تحت پوشش شرکت نفت بهران با هدف مدیریت و نظارت بر جایگاههای عرضه سوخت و همچنین توزیع مویرگی محصولات این شرکت فعالیت خود را آغاز نمود. در حال حاضر روزانه به طور متوسط حدود ۳۴هزار دستگاه خودرو در جایگاههای این شرکت توقف کرده و از خدمات جایگاهی شرکت نفت بهران استفاده می نمایند. این شرکت از زمان تاسیس تاکنون حدود ۲% از سوخت کشور را در جایگاههای مالکیتی و تحت برند خود واقع در استانهای تهران، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، البرز، مازندران، ایلام و گلستان توزیع نموده و در حال حاضر به عنوان بزرگترین جایگاهدار در بخش خصوصی بر اساس استانداردهای شرکت نفت بهران تلاش می نماید گامهای نوینی در زمینه ارتقای کیفیت در این صنعت بردارد.
با توجه به ربع قرن تجربه در عرصه توزیع سوخت، درسال ۱۳۹۵ با آغاز طرح توزیع زنجیره ای سوخت در قالب نشان تجاری (برند) ، شرکت بازرگانی بهران با نشان تجاری بهران فعالیت خود را توسعه داد و آمادگی خود را جهت تحت پوشش قرار دادن جایگاههای خصوصی با نشان تجاری بهران اعلام نمود و در فاز اول ، برنامه ای برای ارائه حق امتیاز تا ۱۰۰ جایگاه غیر مالکیتی را در دستور کار قرار داده است.
یکی دیگر از مأموریت های اصلی این شرکت، عرضه مستقیم سبد محصولات شرکت نفت بهران در قالب فروش مویرگی و اینترنتی در کلانشهرها می باشد که تاکنون در ۱۰ شهر تهران، تبریز، اصفهان، مشهد، سبزوار، کرمانشاه، بندرعباس، اهواز، یزد و اراک بصورت غیرمتمرکز، حدود ۸۰۰۰ تعویض روغنی و اتوسرویس را تحت پوشش قرار داده است و امید می رود طی سالهای آینده ، اکثر کلانشهرهای کشور را تحت پوشش این شبکه توزیع قرار دهد.
چشم انداز شرکت
کسب جایگاه بزرگترین و تخصصی ترین شبکه توزیع مویرگی محصولات روانکار گروه بهران و اقلام پر مصرف خودرویی در کنار کسب بالاترین رتبه برند سوخت کشور
ماموریت شرکت
شرکت بازرگانی بهران با برخورداری از کارکنانی کار آزموده و مسئول و با استفاده از دانش و فناوری روز در زمینه تامین و عرضه ی انواع فرآورده های نفتی از طریق جایگاه های عرضه ی سوخت و شبکه ی توزیع مویرگی روانکارها در تلاش است کلیه نیاز های ذینفعان را برآورده سازد.
ارزشهای سازمان
مسئولیت پذیری – مشتری مداری – شفافیت – شایسته سالاری – بهره وری